Rosja- Sankt Petersburg

>> wtorek, 25 października 2011

Przepiękna niebiesko-biały budynek Smolny Katedra jest niewątpliwie jednym z architektonicznych dzieł włoskiego architekta Rastrelli. Jeden z najlepszych barokowych zespołów architektonicznych Petersburga. Został zbudowany dla Elżbiety- córki Piotra Wielkiego. Śmierci Elżbiety w 1762 roku uniemożliwiła Rastrelliniemu zakończenie tego wielkiego projektu. Dziś Katedra jest używana głównie jako sala koncertowa, a otaczające zabudowania klasztorne służą różnym urzędom i instytucjom rządowym.

5 komentarze:

Moniqee 25 października 2011 10:07  

Rosja... Mam sentyment do tego kraju i pocztówek, które z niego przychodzą. Piękny budynek :)

Pytia 25 października 2011 14:27  

Zgadzam się z poprzednim komentarzem - piękna katedra :)

Romanek 25 października 2011 22:22  

Byłem tam :) Mam zdjęcie prawie w tym samym miejscu, z którego robiono tę fotografię do kartki :)

Laura 26 października 2011 10:52  

Prawie wszystkie kartki z Petersburga sa piękne :) Ja w tej chwili mam dwie ;) Zresztą, w ogóle lubię rosyjskie kartki, jedynie słać tam nie lubię, bo exp za expem mi idzie

Pasażerka 26 października 2011 11:44  

kolorystyka jest niesamowita :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP