Singapur

>> czwartek, 29 września 2011

Singapur to miasto-państwo położone na południowym krańcu Półwyspu Malajskiego z liczbą ludności niespełna 5mln. Na pocztówce fontanna z Merlionem. Wizerunek posągu Merliona jest znanym symbolem Singapuru, używanym do 1997 jako logo przez singapurską izbę turystyki. Jest to mityczny stwór z głową lwa i ciałem ryby. Ciało ryby stanowi pochodzenia Singapuru jako niegdyś wioski rybackiej. Głowa lwa stanowi oryginalną nazwę Singapuru co oznacza "miasto lwa" czy "kota Singa".

4 komentarze:

Pytia 29 września 2011 09:22  

Lubię tego typu kartki- ta jest super :)

Pasażerka 29 września 2011 11:42  

zastanawiam się, czy są jakieś inne widoki Singapuru, na których nie ma tej lwiej ryby?

Laura 29 września 2011 18:39  

Ja tam nie mam żadnej z Singapuru, więc taka by mnie z pewnością ucieszyła ;)

Dominik 29 września 2011 22:02  

W końcu Miasto Lwa, więc posag merliona musi być.

Też taką mam http://przypadkipocztowkowe.blogspot.com/2011/04/singapur-1-front-wodny.html

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP