Finlandia- Helsinki

>> środa, 28 września 2011

Tym razem kartka z Muminkiem. Muminki to podobni nieco do hipopotamów bohaterowie kreskówki z Finlandii, na podstawie cyklu dziewięciu książek autorstwa  fińskiej (piszącej po szwedzku) pisarki Tove Jansson. Świat w którym żyją Muminki, pełen jest rozmaitych stworzeń- żyją w nim Paszczaki, Hatifnatowie, Mimble- każde z nich ma swój punkt widzenia na świat, swój charakter i temperament. W dzieciństwie nigdy za tą bajką nie przepadałem. Dlatego pocztówka również nie wywołała u mnie euforii i zachwytu.


9 komentarze:

Laura 28 września 2011 10:19  

Jeśli mam być szczera to ja również nie darzyłam Muminków jakąś wielką miłością. Dla mnie to była bajka jak wiele innych. Bardzo lubiłam "Smurfy" ;) A tak z ciekawości ta kartka ma taki kształt nietypowy?

Petitek79 28 września 2011 10:21  

Dokładnie, kartka właśnie ma taki nietypowy kształt.

Justyna 28 września 2011 11:51  

a ja bardzo lubiłam Muminki :D najbardziej to smerfy (może ze względu na panieńskie nazwisko, przez które w szkole miałam różne smerfowe pseudonimy....), ale Muminki było zaraz za smerfami, za to Disnejowskie kreskówki jakoś mnie nie interesowały...

Karo 28 września 2011 12:51  

Muminki jak muminki... nic specjalnego :P

Dziabka 28 września 2011 14:44  

A ja Muminki lubiłam, zwłaszcza Małą Mi i Włóczykija :P (bardzo muminkowe), pocztówki wolę bardziej turystyczne, ale ta nawet mi się podoba :)

Mad 28 września 2011 17:32  

Pamiętniki tatusia Muminka- uwielbiałam tę książkę,może dlatego że była o podróżowaniu :) Reszta serii jak dla mnie bez rewelacji :)

Dominik 28 września 2011 17:46  

Muminki są fajne ;) Takie inne od reszty bajek.

Romanek 28 września 2011 20:01  

Dostałem kiedyś coś podobnego jako oficjalną kartkę. Co interesujące- kartka była taka sama jak i znaczek na odwrocie. Ale... jak mówisz, wolę widokowe :)

KoRny 29 września 2011 11:56  

Wygląda prawie jak japońskie Gotochi. Ja nadal czekam na jakąś muminkową kartkę, jak na razie mam tylko Włóczykija

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP