Polska- Grudziądz

>> niedziela, 3 lipca 2011

Kartka otrzymana prywatnie od Toruoko. Grudziądz to miasto nad Wisłą w województwie kujawsko-pomorskim. Pierwsze wzmianki o grodzie datuje się na 1064 rok, ale najstarsze ślady bytności człowieka na tym terenie sięgają okresu późnego paleolitu, ok. 8000 lat p.n.e. Miasto bogate w historię to i bogate w zabytki.

12 sierpnia 2008 w Grudziądzu rozpoczęły się zdjęcia do filmu pt. Tatarak w reżyserii Andrzeja Wajdy. To historia starzejącej się, doświadczonej życiem i schorowanej doktorowej Marty borykającej się z nudą i wspomnieniami. Żyje ze swym mężem w małym miasteczku. Przypadek sprawi, że przypomni sobie, czym jest miłość, a nawet fizyczna fascynacja. Spotkanie z młodym mężczyzną i jego tragiczna śmierć w trakcie wspólnej kąpieli wywołują w niej uczucia i reakcje, jakich sama się nie spodziewała.
Na pocztówce zdjęcie kadru z filmu- w Grudziądzu nad Wisłą.

4 komentarze:

KoRny 3 lipca 2011 11:35  

Sam mieszkam 20 km od Grudziądza więc dobrze znam owe urokliwe miasteczko. Faktu o kręceniu tam filmu Tatarak nie znałem, chyba jestem zbyt młody :)

Pasażerka 3 lipca 2011 11:54  

w Grudziądzu nie byłam, ale na tych kartkach (bo mam jeszcze kilka innych wzorów) wygląda naprawdę urokliwie :)

KoRny 3 lipca 2011 21:32  

Zapraszam do Grudziądza i pobliskiego (mojego) Nowego nad Wisłą

kale 5 lipca 2011 15:09  

Ta osoba to Krystyna Janda?

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP