Czechy- Praga

>> poniedziałek, 4 lipca 2011

Most Karola to jeden z najbardziej znanych w Europie. Most na Wełtawie w Pradze łączy dzielnice Malá Strana i Staré Město. Most ma prawie 516 m długości i ok. 9,50 m szerokości. Jego 17 łęków spoczywa na 15 filarach. Jest to najstarszy zachowany most kamienny świata o tej rozpiętości przęseł. Początkowo nazywano go Kamiennym lub Praskim Mostem. Most jest obecnie otwarty tylko dla ruchu pieszego, choć dawniej kursował po nim tramwaj konny, w latach 1905-1908 tramwaj elektryczny, a do 1965 normalny ruch samochodowy. Liczba osób przechodzących przez niego jest liczona w milionach rocznie.

4 komentarze:

Pasażerka 4 lipca 2011 11:00  

ech, ile bym dała, żeby w taką okropną pogodą przynajmniej być w jakimś pięknym mieście, a nie mojej Stalowej. w takiej Pradze to nawet deszcz niestraszny!

Adam 4 lipca 2011 11:29  

Dokładnie Pasażerka, ile bym dał abym nie siedział w tym Elblągu!..

A co do kartki z promem, to będę ponownie tam, tylko już wypłynę w rejs, to zobaczę czy pocztówki takowe będą. Jeżeli tak, to podeślę Tobie jedną :) Ale to dopiero w połowie lipca :)

Mika Modrzyńska 4 lipca 2011 13:56  

przepiękny widok, też bym tam mogła uciec ;)

Laura 4 lipca 2011 16:31  

Praga jest piękna... apropos. Przedwczoraj oglądałam kartki cioci, miała wśród nich piękną praską, którą wyslałam jej sama 6 lat temu. Dłuższą chwilę się gapiłam w tekst nim poznałam, że to moje własne pismo ;)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP