Słowenia- Kras

>> sobota, 30 kwietnia 2011

Kras to płaskowyż w Słowenii i we Włoszech (niewielki fragment) położony między doliną Wipawy a Morzem Adriatyckim. Obszar zbudowany ze skał wapiennych, występują dobrze rozwinięte formy krasu powierzchniowego i podziemnego. Od nazwy regionu pochodzi pojęcie kras. Na terenie Krasu znajduje się wiele jaskiń. Najsłynniejsze z nich to Postojna, Jaskinie Skocjańska, Vilenica i Grotta Gigante.
Ponieważ był to pierwszy tego typu teren zbadany i opisany w XIX wieku, zwany jest Klasycznym, Prawdziwym lub Oryginalnym Krasem, pisanym zawsze z wielkiej litery.


2 komentarze:

Pasażerka 30 kwietnia 2011 09:47  

ostatnio coraz częściej ciągnie mnie do Słowenii. przez krótki czas myślałam nawet o przeprowadzce tam na stałe ;)

Anonimowy 4 maja 2011 19:57  

Na stałe? :D Nie wiem, ja bym chciala zobaczyc, Bałkany mnie kręcą, została mi Słowenia i Albania z miejsc do odwiedzenia koniecznie w niedlugim czasie ;)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP