Niemcy- Frankfurt

>> niedziela, 13 marca 2011

Kartkę otrzymałem z Frankfurtu. Niestety jest ona dla mnie wielką zagadką. Ale dzięki niej dowiedziałem się, że:

Za pierwszą sygnalizację świetlną uznaje się urządzenie zamontowane na skrzyżowaniu ulic Bridge Street i New Palace Yard w Londynie, niedaleko Pałacu Westminsterskiego. Sygnalizację uruchomiono 10 grudnia 1868. Był to sterowany ręcznie semafor z lampą gazową, która wysyłała zielone i czerwone sygnały. Instalacja działała do 2 stycznia 1869, kiedy to nastąpił wybuch gazu. 
Pierwsza sygnalizacja świetlna w Polsce została zamontowana na skrzyżowaniu Alei Jerozolimskich i ulicy Marszałkowskiej w Warszawie w 1926 roku.
Z ciekawostek jeszcze, to w Grecji na przejściach dla pieszych nie ma światła migającego zielonego, a niektóre kraje stosują na przejściach dla pieszych sygnalizatory analogiczne do tych dla ruchu pojazdów, czyli z żółtym światłem.

2 komentarze:

Pasażerka 14 marca 2011 09:51  

fakt, trochę dziwna, ale z drugiej strony nie przypuszczałam, że sygnalizacja świetlna w poszczególnych krajach może się aż tak różnić :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP