Polska- Rzeszów

>> sobota, 25 września 2010

Otrzymałem prywatnie kartkę z wakacji od Agnieszki. Rzeszów który miała okazję odwiedzić jest w tym rejonie kraju gdzie mój szlak jeszcze nie dotarł. A z kartki jaką otrzymałem, wynika że to bogate miasto jeśli chodzi o architekturę. Zachowana zabudowa śródmieścia Rzeszowa pochodzi w większości z XIX oraz przełomu XIX i XX wieku, i nawiązuje przeważnie do klasycyzmu, można tu jednak odnaleźć także style takie jak secesja, neogotyk, modernizm czy art déco. Między innymi na największym zdjęciu późnobarokowy Pałac Lubomirskich. Co ciekawe jest to letnia rezydencja Lubomirskich, gdyż w jego otoczeniu znajduje się także zamek niegdyś należący do Lubomirskich- uznawany za największy zabytek miasta Rzeszowa- na kartce po prawej, trzeci od góry.

5 komentarze:

Anonimowy 25 września 2010 08:17  

Petitku, ja Rzeszów odwiedzam co kilkanaście dni, to nie jest kartka z wakacji ;P

Pasażerka 25 września 2010 13:30  

szkoda, że nie robią kartek z najsłynniejszym pomnikiem Rzeszowa :P

Anonimowy 26 września 2010 10:08  

Pasażerko, robią robią, tylko multiview. z samym nie :(
a może źle szukam :)

Petitek, ten pomnik to... rzeszowska "cipka" :p

Pasażerka 26 września 2010 14:40  

no właśnie, a ja bym chciała singleview z nim :)

bardziej oficjalnie natomiast jest to Pomnik Czynu Rewolucyjnego :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP