Polska- Bydgoszcz

>> sobota, 4 września 2010

Kartkę otrzymałem prywatnie od Beaty. Na kartce migawki z miasta: zespół kamienic na Starym Rynku, pomnik "Łucznika" w parku im. J.Kochanowskiego, część Starego Miasta nad rzeką Brdą oraz największe zdjęcie to: Myślęcinek.
Myślęcinek to nic innego jak Leśny Park Kultury i Wypoczynku w Bydgoszczy – największy park miejski w Polsce, liczący 830 hektarów powierzchni, usytuowany w północnej części miasta. Trudno w kilku słowach określić co można znaleźć w Myślęcinku, bo jest między innymi:
- ogród zoologiczny (16 hektarów)
- ogród botaniczny (60 hektarów, w tym piękne alpinarium)
- ośrodek rekreacji konnej, gdzie siedzibę ma Towarzystwo Hipoterapeutyczne
- 7 ekologicznych ścieżek edukacyjnych, w tym dla osób niewidomych!
- lunapark
- uroczysko "Zacisze"
- Góra Myślęcińska z torem zjazdowym dla narciarzy i 3 wyciągami
- centrum wystawienniczo- targowe
- i masę innych jak pole golfowe, park dla rolkarzy, rowerowy tor zjazdowy, karty tenisowe, boiska, basen kąpielowy, ścianki wspinaczkowe i wiele wiele innych atrakcji.

No i oczywiście perła w koronie parku- Myślęcińska Kolej Parkowa. Kolejka jest czynna od 1996 r. Uruchomiona na wzór poznańskiej kolejki Maltanki. Kolejka jeździ w sezonie na trasie Lunapark-Las Gdański- tereny wystawowe- Zacisze (ok. 4 km). Porusza się z prędkością 16 km/h co pozwala  na podziwianie uroczych myślęcińskich krajobrazów. Troszkę oszukana jest lokomotywa, bowiem to nic innego jak spalinowy WLs40 wyprodukowany w ZNTK w Poznaniu, ale tutaj przerobiony i ustylizowany na parowóz. 


4 komentarze:

laaraine 4 września 2010 11:02  

aaj, uwielbiam Bydgoszcz, mam tam rodzinę, a w Myślęcinku byłam kiedyś na rolkach :P urocze miejsce;)

Pasażerka 4 września 2010 13:35  

ostatnio udało mi się zrealizować plan i zwiedzić Toruń, na Bydgoszcz po 2 dobach w pociągu zabrakło nam już i czasu i sił, ale myślę, że niedługo, niedługo... zwłaszcza, że ta kolejka wygląda zachwycająco :)

Beata 4 września 2010 22:05  

Nigdy nie byłam w tym mieście, ale teraz mam ochotę je obejrzeć nie tylko na kartkach. :)

Anonimowy 5 września 2010 03:36  

Ja przyjechałam Mysłowic (Górny Śląsk) do Bydgoszczy 4 lata temu i zauroczyło mnie to miasto. Nie da się opisać krótko Bydgoszczy jest wiele do zobaczenia. Do dzisiaj odkrywam ciągle coś nowego. W Myślęcinku bywam dość często. Chodzę tam z przyjaciółmi pieszo, bo mieszkam kilka przystanków tramwajowych od Myślęcinka. Kiedyś gdzieś przeczytałam, że Bydgoszcz to miasto położone w środku lasu, teraz wiem że tak jest naprawdę, bo w którąkolwiek stronę się pójdzie w końcu dochodzi się do lasu. Wiele jest do zobaczenia: dwie rzeki Brda po której można płynąć tramwajem wodnym i Wisła, wyspa Młyńska, wspomniany Myślęcinek, ogród botaniczny w śródmieściu wiele stawów niewielkich jeziorek na osiedlach, mnóstwo zieleni, zabytki, historyczne miejsca, opera Nova, teatr, filharmonia i wiele innych. Żeby wszystko tu tylko wypisać trzeba by poświęcić wiele czasu, a jakbym miała jeszcze opisywać te miejsca, jeszcze więcej czasu musiałabym poświęcić. To wszystko trzeba zobaczyć i nie wystarczy 1 czy 2 dni, potrzeba więcej czasu, ale wg mnie warto. To naprawdę ciekawe Miasto.
Pokochałam to miasto i teraz tutaj mieszkam.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP