Czechy- Praga

>> środa, 8 września 2010

Kartka otrzymana prywatnie od mevo. Przedstawia jeden z bardziej rozpoznawalnych budynków Pradze, który niestety nie udało mi się zobaczyć podczas tegorocznej wycieczki do stolicy Czech. Tańczący Dom zbudowano w 1996 roku na brzegu Wełtawy. Awangardowy budynek jest projektu znanej pary architektów: Vlado Milunića i Franka Gehry'ego. Budynek swą nazwę zawdzięcza kształtowi, w którym można dopatrzeć się sylwetki tańczącej pary. Mimo tego niecodziennego wyglądu budowniczy doskonale wpasowali go w otaczającą XIX wieczną secesyjną zabudowę. Obecnie mieści się w nim biurowiec, a z uwagi na jego nietypowy kształt, każde z 9 pięter ma inny rozkład. Oprócz przestrzeni biurowej w Tańczącym Domu znajduje się na parterze kawiarnia a na najwyższym piętrze restauracja z tarasem widokowym. 
Przed postawieniem tego budynku w Pradze Frank Gehry wyraził zainteresowanie stworzeniem nowoczesnego budynku w Warszawie, jednak władze stolicy nie zaakceptowały śmiałych wizji architekta.


4 komentarze:

Cleo-inspire 8 września 2010 10:02  

Ja go na szczęscie widziałam, przechodziłam obok niego, ba - mam nawet zdjęcie. Zadziwiła mnie jego niezwykła konstrukcja. Doprawdy - zachwyca.

Pasażerka 8 września 2010 12:49  

wszystkich dziś wzięło na publikowanie kartek z Czech - Cleo, Ciebie, mnie... ;D

i szkoda, że w Warszawie nie mamy podobnego awangardowego budynku, bo przecież niewątpliwie byłby dużą atrakcją turystyczną. zostaje tylko (albo aż) Krzywy Domek w Sopocie :)

Spellbound 9 września 2010 20:24  

A po co te małe okienka? ^^

Magda 10 września 2010 18:43  

widzialam juz ten budynek, niewatpliwie ciekawy

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP