Francja- Nicea

>> środa, 25 sierpnia 2010

Kartka otrzymana prywatnie od Patrycji, która mieszka w Nicei. To miasto leżące na Lazurowym Wybrzeżu. Jest to znany ośrodek turystyczny, kąpielisko morskie, uzdrowisko, ośrodek sportu i rozrywki (kasyna gry, coroczny karnawał, regaty, tereny hippiczne). Ponadto miasto znane z tego, że osiedlają się tutaj bogaci francuscy staruszkowie. Upodobali sobie to miejsce aby tutaj dopełnić swojego żywota. Przez co ceny mieszkań- zwłaszcza w obszarze przy Starówce oraz wzdłuż bulwaru nadmorskiego sięgają astronomicznych kwot. Ale co to jest dla biznesmena w podeszłym wieku, co całe życie ciułał na własne M w Nicei i Jaguara na starość.
Ten nadmorski bulwar to Promenada Anglików- widoczna na mojej pocztówce. Promenadę tę zbudowali bogaci Anglicy którzy przyjeżdżali  na wakacje nad Lazurowe Wybrzeże. Dziś jest wizytówką miasta, biegnie wzdłuż łagodnie zakrzywionego brzegu plaży od centrum miasta w stronę odległego o 6 km na zachód lotniska. Gwarna, zatłoczona, pełna spacerowiczów, rolkarzy, obsadzona pięknymi palmami. Tutaj spotkasz wspomniane wcześniej "wiecznie młode damy" wraz z ich pięknie ufryzowanymi czworonogami. I słynne, niebieskie krzesła, na których można usiąść i zapatrzeć się w morze. „Gdy zobaczyłem ten błękit i to światło, zrozumiałem, że jestem prawdziwym szczęśliwcem". Tak pisał Henri Matisse (francuski malarz).


4 komentarze:

Anonimowy 25 sierpnia 2010 13:26  

fajna. też mam jedną z Lazurowego...

Magda 25 sierpnia 2010 18:21  

Tylko pozazdroscic Patrycji!

Karo 25 sierpnia 2010 19:38  

Nie na darmo się to nazywa Lazurowe Wybrzeże. Ach, Francji, Francjo...

Cleo-inspire 26 sierpnia 2010 01:25  

A ja z Nicei to nawet mam dwa porcelanowe delfinki :P pocztówkę też z Delfinkiem, Koleżanka ma obsesje ;) Swoją drogą fajna nazwa ta 'Nice' ;)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP