Francja- Paryż

>> czwartek, 15 kwietnia 2010

Kartka otrzymana w ramach prywatnej wymiany z Marią. Prosiłem o jakiś widok na Sekwanę i otrzymałem piękną pocztówkę z jedną z najsłynniejszych gotyckich katedr na świecie- Notre-Dame, wzniesioną na wyspie Île de la Cité, właśnie na Sekwanie, na śladach po dwóch kościołach powstałych jeszcze w IX wieku. O urodzie, znaczeniu i historii tego zabytku nie ma co się rozpisywać, bo można pisać w nieskończoność. Dodam tylko, że budowana przez 170 lat jest jedną z wizytówek Paryża i najbardziej rozpoznawalną budowlą miasta obok Wież Eiffla i Łuku Triumfalnego.


5 komentarze:

Anonimowy 15 kwietnia 2010 07:51  

śliczne są paryskie pocztówki. a ten widok urzekający.
mam dwie póki co, z tej serii. :)

Klaudyna Maciąg 15 kwietnia 2010 10:57  

Łał, co za piękne ujęcie!!
Absolutnie piękna kartka!

Anonimowy 15 kwietnia 2010 20:16  

Z Paryża to chyba nie ma brzydkich ujęć :>

Magda 17 kwietnia 2010 21:45  

Mam z tej serii jedną. Są piękne.

Cleo-inspire 19 kwietnia 2010 18:43  

Ja dodam tylko,że rzeczywiście Katedra jest zachwycająca.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP