Polska- Międzyrzecz

>> środa, 6 lutego 2013

Kartkę otrzymałem prywatnie od Rafała. Międzyrzecz to miasto w województwie lubuskim, położone na Pojezierzu Lubuskim. Międzyrzecz swoją nazwą nazwę bierze od położenia między rzekami Obrą i wpadającą do niej Paklicą. Pierwsza wzmianka, a zarazem nazwa miasta to Mezerici zanotowana przez Thietmara z Merseburga. W kolejnych okresach miasto w różnych dokumentach określa się min: Meczirecze, Myedzyrzecz, Myedzyrzecze, Mazirecs[16]. Od 1793 do 1945 roku niemiecka nazwa miasta brzmiała Meseritz.
Na kartce m.in. Rynek z ratuszem, ruiny gotyckiego zamku Kazimierza Wielkiego z XIV wieku, kościół Św. Wojciecha z 1834 roku.

1 komentarze:

Pasażerka 6 lutego 2013 18:46  

byłam tam, byłam! jedna z nielicznych miejscowości w zachodnio-północnej Polsce, w której się pojawiłam. wciąz mam w tym rejonie kosmiczne braki.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP