Holandia- Woudrichem

>> wtorek, 11 grudnia 2012

Woudrichem to historyczne miasto na południowym zachodzie Holandii, sięgające XIV wieku. Największą atrakcją miasteczka jest średniowieczny zamek zbudowany przez rycerza Dirc Loef van Horne- stąd nazwa zamku Lovestein.

Został on wybudowany w strategicznej lokalizacji w samym środku Holandii, gdzie spotykają się rzeki Maas i Waal. Początkowo był to prosty kwadratowy budynek murowany, używany do ładowania towarów na statki handlowe. W XVI wieku wieku (ok. 1575 roku) został poszerzony do funkcji twierdzy obronnej otoczonej ziemnymi fortyfikacjami fosami, z arsenałem, punktem dowodzenia i koszarami dla żołnierzy. Obecnie mieści się w nim średniowieczne muzeum.

3 komentarze:

Cleo-inspire 11 grudnia 2012 14:55  

Ooo! Tam mnie jeszcze nie było. A biorąc pod uwagę zarys historyczny jaki tu przedstawileś - warto abym tam była :)

Pasażerka 11 grudnia 2012 20:54  

piękna kartka! i dowód na to, że w Holandii jednak mają zamki, choć wszyscy Holendrzy, którzy wysyłali mi kartki twierdzili, że ich nie mają :)

Romanek 12 grudnia 2012 19:35  

Kartka jest super! Przypomina mi ...Szkocję ( wcale tam nie byłem), a konkretnie film Fantomas contra Scotland Yard :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP