Macedonia- Ochryda

>> piątek, 23 listopada 2012

Kartkę otrzymałem prywatnie od Pasażerki i jest to moja pierwsza pocztówka otrzymana z Macedonii. Ochryda znajduje się w południowo-zachodniej części kraju nad Jeziorem Ochrydzkim, u stóp gór Galiczica. W 1980 roku Ochryda i Jezioro Ochrydzkie zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Na kartce monastyr Sveti Pantelejmon. Jest to najświętszy ze wszystkich kościołów w Macedonii. Tysiące macedońskich prawosławnych zbierają się w tym miejscu podczas uroczystości z okazji świąt religijnych. Monastyr zbudowany prawdopodobnie w 893 roku. Tutaj też pierwsi "studenci" uczyli się głagolicy i cyrylicy.

5 komentarze:

Pasażerka 23 listopada 2012 10:38  

na żywo robi również ogromne wrażenie, ale do środka niestety nie weszłam mimo, że wejście jest darmowe. zabrakło czasu i motywacji do przepychania się pomiędzy mnóstwem turystów, których - notabene - nie spodziewałam się w takiej ilości w tak niepozornej i mało znanej Macedonii :)

Cleo-inspire 23 listopada 2012 19:05  

Piekna architektura, piękna budowla:)

Romanek 23 listopada 2012 22:50  

Gdyby nie Agata, też nie miałbym stamtąd kartki! Piekne miejsce :)

elka 24 listopada 2012 08:18  

Monastyr robi wrażenie.

Dominik 25 listopada 2012 20:51  

Ja również posiadam kartkę z Ochrydy otrzymaną prywatnie od znajomej.
O imieniu Marta ;)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP