Polska- Wadowice

>> środa, 29 sierpnia 2012

Kartkę otrzymałem prywatnie od Silver. Wadowic nie trzeba nikomu przedstawiać, w końcu stąd pochodzi nasz najznamienitszy z Polaków- Karol Wojtyła. Na kartce m.in. dom rodzinny Karola Wojtyły, liceum- dawne gimnazjum oraz Bazylika pod wezwaniem Ofiarowania Najświętszej Marii Panny.

A także- pociąg papieski. Niegdyś służył do celów pielgrzymkowych, obecnie funkcjonuje, jako połączenie Krakowa z Zakopanem. Jedynie nazwa się nie zmieniła - pociąg papieski. Pociąg pierwszy raz ruszył 31 marca 2006 roku. Pociąg początkowo poruszał się między Krakowem a Wadowicami. Dodatkowo w niektóre dni przez Bielsko-Białą do Żyliny.
Ze względu na malejące zainteresowanie podróżowaniem tym pociągiem, trasa została zlikwidowana. Obecnie pociąg pomalowany w barwy papieskie przeznaczono do codziennej obsługi linii Kraków - Bielsko-Biała. Od 2010 roku pociąg papieski kursuje również często na trasie Zakopane-Kraków-Zakopane.

2 komentarze:

Cleo-inspire 29 sierpnia 2012 14:08  

Wadowice już zawsze bedą kojarzyć się tylko z JP.

Anonimowy 29 sierpnia 2012 21:31  

Petitku nie widzę na Twoim blogu adresu e-mail, a mam do Ciebie pytanie...Jestem początkująca, więc gdybyś był tak miły i pomógł mi w pewnej sprawie będę wdzięczna:) mój mail: turrskawka@gmail.com

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP