Łotwa- Sigulda

>> czwartek, 9 sierpnia 2012

Sigulda to miasto na Łotwie położone na skraju Parku Narodowego nad wąwozem rzeki Gawia. Na pocztówce malownicze ujęcie rzeki. Bierze ona początek w tzw. Szwajcarii Liwońskiej i następnie biegnie przez 452km uchodząc aż do Zatoki Ryskiej. Po drodze mija właśnie wspomnianą Siguldę- dawną siedzibę mistrzów kawalerów mieczowych. Dziś po kawalerach pozostały ruiny zamku z okresu średniowiecza, oraz obok nowy wybudowany zamek (nazywany nowy, chociaż pochodzący z 1881 roku).

1 komentarze:

Mariola 10 sierpnia 2012 10:06  

Pocztówka bardzo ładna.
A Łotwa strasznie mi się podoba, kiedyś mój brat pojechał na serwis na Łotwę i przywiózł mi pocztówki, Do dzisiaj ich nikomu nie posłałam bo tak mi się podobają :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP