Polska- Trzęsacz

>> wtorek, 6 grudnia 2011

Kartkę przysłała mi comamysza. Trzęsacz to nadmorska wieś a jednocześnie miejscowość wypoczynkowa i kąpielisko morskie w północno-zachodniej Polsce. Według danych z pierwszego półrocza 2009 roku wieś miała 110 mieszkańców. Ruiny kościoła w Trzęsaczu to pozostałość po wybudowanym na przełomie XIV i XV wieku gotyckim kościele pw. św. Mikołaja. Świątynia pierwotnie wzniesiona w odległości ok. 1,8-2 km od brzegu morza, pośrodku wsi, uległa zniszczeniu w wyniku procesów abrazyjnych. Do dzisiaj zachowała się jedynie południowa ściana kościoła znajdująca się u szczytu klifu.
 

4 komentarze:

Karo 7 grudnia 2011 10:13  

Byłam tam ^^ Ale wtedy było go więcej.. I tego pomostu takiego nie było :)

Laura 7 grudnia 2011 11:36  

A ja nie byłam ;) Ale kiedyś odwiedzę... no mam nadzieję, że poczeka jeszcze z kompletnym zawaleniem się :D Bardzo ładna ta pocztówka

Anonimowy 7 grudnia 2011 15:03  

Dzieki za ciekawy blog

Pasażerka 10 grudnia 2011 23:53  

fenomenalna kartka. a i miejsce niesamowite, chociaż z lat dziecięcych pamiętam, że kościółka było sporo więcej.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP