Francja- Paryż

>> środa, 12 października 2011

Kolejna kartka otrzymana prywatnie od Anaïs. Schemat metra już otrzymałem wcześniej TUTAJ, ale ta jest w wersji czarnej. Moja jedyna mapa w innej kolorystyce, więc tym bardziej dla mnie cenna zdobycz.
Metro dzięki swojej szybkości i relatywnie niskiej cenie jest najpopularniejszym środkiem transportu w Paryżu, dziennie z jego usług korzysta 4,5 mln osób. Metro posiada 16 linii, w tym dwie króciutkie (3bis- 1,3km i 7bis- 3,1km).
W październiku 1998 roku uruchomiono pierwszy odcinek linii nr 14. Co ciekawe jest ona w pełni automatyczna tzn. w pociągach nie ma maszynistów. W ciekawy sposób rozwiązano kwestie bezpieczeństwa: na stacji pasażerowie są oddzieleni od torowiska szklaną ścianą; gdy pociąg wjeżdża na stację jej elementy rozsuwają się równocześnie z drzwiami kolejki.


4 komentarze:

Dziabka 12 października 2011 08:53  

Nie wiedziałam o tych automatycznych stacjach i składach :P

Pytia 12 października 2011 12:11  

Mam taką samą kartkę :)
U mnie dziś też Paryż :))

Pytia 12 października 2011 12:13  

W Londynie w metrze też widziałam takie szklane ściany :)

Pasażerka 13 października 2011 19:03  

faktycznie perełka, ale ja się jednak przyzwyczaiłam już do tych schematów na białym tle :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP