Francja- Paryż

>> wtorek, 11 października 2011

Pozostajemy w klimacie Paryża. Prócz poprzedniej kartki Anaïs przysłała mi również inną, w późniejszej prywatnej wymianie. Przepiękna panorama Paryża z największym symbolem Francji- Wieżą Eiffla. W pobliżu wieży rozciągają się Pola Marsowe Champ-de-Mars. To rozległy park, między wieżą Eiffla i École militaire. Nazwa pochodzi od rzymskich Pól Marsowych, na których (zarówno w Rzymie, jak i Paryżu) odbywały się ćwiczenia wojskowe. Pole Marsowe zostało przeznaczone do tych ćwiczeń w roku 1751. Odbywały się tam różne wydarzenia rewolucyjne, między innymi próby lotów balonem. To właśnie tutaj świętowano zdobycie Bastylii (14 lipca 1789). Przez jakiś czas na Polu Marsowym miały miejsce Wystawy Światowe, których główną atrakcją była wieża Eiffla. W końcu sprzedano dużą część terenu i utworzono ogród.

5 komentarze:

Karo 11 października 2011 09:15  

Ja dostałam podobną, od naszego Maxusa :) Albo nawet taką samą?

Anonimowy 11 października 2011 09:38  

Też mam taką.
http://www.postcrossing.com/postcards/FR-141930
Jeden z ładniejszych widoków ^_^

Justyna 11 października 2011 13:52  

świetna! rewelacyjny widok :)

Dziabka 11 października 2011 19:14  

A ja nadal czekam na moją wieżę Eiffela... Ta jest świetna! :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP