Niemcy- Hamburg

>> czwartek, 11 sierpnia 2011

Hamburg Hauptbahnhof to główny dworzec kolejowy Hamburga i jednocześnie jeden z największych w Niemczech. Dziennie obsługuje około 450tys. pasażerów co sprawie że jest drugim po Gare du Nord w Paryżu najbardziej ruchliwym dworcem kolejowym w Europie. Dziennie odjeżdża z niego ponad 700 pociągów regionalnych i dalekobieżnych oraz prawie 1000 składów podmiejskich. Sam dworzec zajmuje ogromną powierzchnię i stanowi jakby miasto w mieście. Hala odjazdów składa się z kilku pięter na których jest mnóstwo biur podróży, sklepów, marketów i placówek usługowych.

4 komentarze:

Anna 11 sierpnia 2011 14:39  

Nigdy nie byłam w Hamburgu, ale wielokrotnie słyszałam, że pobyt na głównym dworcu kolejowym to niesamowite wrażenie. Tak jak napisałeś, to jak miasto w mieście. Super pocztówka!

Anonimowy 11 sierpnia 2011 16:52  

Niesamowite!
Ja byłam w Hamburgu, ale w porcie.
Też robi wrażenie.
Pozdrawiam.

Anonimowy 11 sierpnia 2011 17:40  

Zapraszam do mojego miasta.
Można dojechać pociągiem, nawet z Hamburga.
Pozdrawiam bardzo cieplutko:))

Pasażerka 12 sierpnia 2011 00:11  

ja się tak nie bawię! foch!

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP