Polska- Uznam

>> niedziela, 26 czerwca 2011

Kartkę otrzymałem prywatnie od Evelayn. Uznam to wyspa przybrzeżna na Bałtyku na pograniczu Polski  i Niemiec. Powierzchnia wyspy to 445 km², z czego w Polsce jest około 72 km². Na wyspie Uznam znajdują się miejscowości wypoczynkowe i uzdrowiskowe, m.in. najbardziej znane w Polsce Świnoujście, oraz niemieckie Seebad Ahlbeck, Seebad Bansin, Seebad Heringsdorf. Od lądu stałego oddziela wyspę cieśnina Piana, od wyspy Wolin- rzeka Świna. To też nad tą właśnie rzeką jest położone Świnoujście, a dwa brzegi tego miasta nie łączy żadem most a jedynie lokalna przeprawa promowa.

3 komentarze:

Pasażerka 26 czerwca 2011 10:50  

zachodniopomorskie to jedyne województwo, którego jeszcze ani razu nie udało mi się odwiedzić. a chciałabym, tym bardziej kiedy widzę takie świetne kartki!

Karo 26 czerwca 2011 15:17  

Agatka, to ruszaj, bo naprawdę warto zobaczyć to województwo :)
Zbyszku, też mam kartki, ale z niemieckiej strony :)

Laura 27 czerwca 2011 15:22  

Byłam tam, ale jako dziecko :) I pamiętam, że koszmarnie wiało. Za to, wstyd sie przyznać, ale dopiero po Twoim poście dowiedziałam się dlaczego to miasto się tak nazywa

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP