Rosja- Moskwa

>> piątek, 1 kwietnia 2011

Kolejna kartka wzbogacająca moją kolekcję z metrem, a dokładnie z poszczególnymi stacjami metra w Moskwie. Na kartce, stacja Komsomolskaya. Stacja znana jest z tego, że znajduje się pod ruchliwym placem Komsomolskaya, przy którym znajdują się terminale kolejowe. W związku z tym stacja jest jedną z najruchliwszych w całym systemie metra i jest najbardziej załadowaną na swojej linii. Została otwarta 30 stycznia 1952 roku.
Jak zwykle jest to kolejne dzieło sztuki wśród stacji metra. Tematem projektu były historyczne walki o wolność i niepodległość Rosji, przedstawione na 8 mozaikach na suficie. Inspiracją dla autora (Pavel Korin) było skierowane do żołnierzy przemówienie Stalina z moskiewskiej parady z 1941 roku o historycznej pamięci i bohaterstwie swoich przodków.

4 komentarze:

Pasażerka 1 kwietnia 2011 17:21  

o! takiej jeszcze chyba nie mam.
cały czas żałuję, że Bierut wybierając prezent narodu radzieckiego wybrał PKiN, a nie metro. nie dość, że zostało by skończone lata temu, to pewnie od razu miałoby kilka linii. a tak... sami wiemy ;)

Romanek 1 kwietnia 2011 22:41  

Miałem tę przyjemność ogladania tego "pałacu" wiele razy podzas pobutu w Moskiwie. Jest rzeczywiście wspaniała!

Mad 2 kwietnia 2011 20:58  

Rosja- moje wielkie i ciężkie do zrealizowania marzenie... fascynujący kraj, niby tak blisko, a zarazem jakby z innej planety... moze kiedyś ;) Pozdrawiam!

Obiezy_swiatka 3 kwietnia 2011 18:08  

I mnie się ona podobała, kilka razy korzystałam z tej stacji.
O.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP