Czarnogóra- Podgorica

>> środa, 6 kwietnia 2011

Kartkę otrzymałem w ramach prywatnej wymiany z Sofiją. Jest to moja pierwsza pocztówka z Czarnogóry, z racji tego, że kraj ten "odłączył się" od Serbii i obecnie stanowi niezależne, niepodległe państwo. Wszystko stało się w 2006 roku, a i tak wcześniej Czarnogóra posiadała granicę między Serbią oraz oddzielną walutę- Euro. Od grudnia 2010 roku posiada status oficjalnego kandydata do Unii Europejskiej i myślę, że oddzielenie się od Serbii z pewnością pozwoli Czarnogórze szybciej stać się członkiem tej Unii.

Dobre położenie geograficzne między rzekami Ribnicą i Moračą uczyniło Podgoricę atrakcyjnym miejscem do zasiedlenia. Miasto znajduje się blisko ośrodków narciarskich w Górach Dynarskich oraz wybrzeża Morza Adriatyckiego. Jak na stolicę europejską jest niewielkie, bowiem posiada niespełna 200tys. mieszkańców. Miasto również kojarzone jest z innej nazwy z czasów komunistycznych- Titograd, od nazwiska Josipa Broza Tito, dyktatora SFR Jugosławii.

3 komentarze:

Pasażerka 6 kwietnia 2011 13:42  

podoba mi się kontrast - czerwień tradycyjnych domów na przedzie, biel bloków w tyle i jako tło wzgórza :)

Anonimowy 7 kwietnia 2011 00:22  

Tam byłam, tam byłam w zeszłym roku!

swietnie jest;)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP