Polska- Sandomierz

>> piątek, 18 lutego 2011

Kartka od Kazika. Barokowy kościół seminaryjny św. Michała Archanioła został zbudowany w latach 1686 -1692 według projektu architekta zamojskiego Jana Michała Linka. Przed kościołem znajduje się nieduży ogródek, obok którego usytuowane są domek kapelana, dzwonnica, kazalnica, a od zachodu budynek dawnej furty klasztornej. Od zachodu też przylegają do kościoła budynki dawnego klasztoru. Przed budynkami na wysokich słupach stoją figury św. Benedykta i jego siostry św. Scholastyki, a po drugiej stronie- figura św. Rocha pod metalowym baldachimem.
Na początku XX w. umieszczono w budynkach klasztornych seminarium duchowne, które w 1994 r. zostało inkorporowane do Wydziału Teologii Katolickiej KUL.

3 komentarze:

Madzia 18 lutego 2011 15:42  

Normalnie tych kartek z Sandomierza to ja Ci zazdroszczę...

Beata 18 lutego 2011 19:38  

Bardzo ładnie wygląda Sandomierz na kartkach. Jeszcze tam nie byłam. Również otrzymałam ostatnio troszkę kartek z Sandomierza i Tarnobrzegu. Muszą odczekać na swoją kolejkę, aby znaleźć się na blogu:)

Cleo-inspire 21 lutego 2011 00:27  

Ta pocztówka wręcz przykuła mój wzrok, niesamowita perspektywa ujecia. Piekna

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP