Polska- Przemyśl

>> czwartek, 20 stycznia 2011

Kartka otrzymana w ramach prywatnej wymiany z Kazikiem. Przemyśl to najstarsze miasto regionu podkarpacia i jedno z najstarszych miast Polski. We wczesnym średniowieczu jeden z historycznych Grodów Czerwieńskich, przedmiot nieustannej rywalizacji ze strony Polski, Rusi i Węgier. Na kartce późnorenesansowy XVII-wieczny klasztor karmelitów bosych i kościół pw. św. Teresy z Avila. Jest usytuowany na wzgórzu, najwyżej ze wszystkich przemyskich świątyń, obok Zamku Kazimierzowskiego dominuje w panoramie starej, prawobrzeżnej części miasta. Obok katedry, uważany za najsłynniejszy kościół Przemyśla.

6 komentarze:

Karo 20 stycznia 2011 17:00  

Fajna, pospolita ale fajna :)

Pasażerka 20 stycznia 2011 20:28  

lubię Przemyśl. niewiele jest miejsc, do których chciałabym się przeprowadzić, ale Przemyśl jest jednym z nich. ma w sobie coś nieuchwytnego, coś magicznego i prowincjonalnego, co przyciąga po raz kolejny i kolejny :)

kale 20 stycznia 2011 21:08  

To się nazywa - miasto ma duszę!

Aktywna Jedenastka w Europie 29 sierpnia 2011 20:09  

A ja mam szczęście , że tu mieszkam. Jeżeli ktoś chce kartkę z Przemyśla chętnie wyślę.mlupicka@poczta.onet.pl

Aktywna Jedenastka w Europie 29 sierpnia 2011 20:10  

Jeżeli ktoś chce kartkę z Przemyśla to chętnie wyślę mlupicka@poczta.onet.pl

Edi 22 października 2011 22:05  

Mieszkałam wiele lat w Przemyślu. Jestem związana z nim emocjonalnie :)
Teraz mam niedaleko, bo w sumie kilka kilometrów, ale to nie to samo. Wolałam moje piękne miasto

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP