Argentyna- Buenos Aires

>> poniedziałek, 20 grudnia 2010

Kolejna kartka, którą przysłała mi Maria. Już raz opisywałem poprzednią pocztówkę z Puerto Madero- dzielnicy Buenos Aires w obszarze rzeki La Plata. Dzielnica swą nazwę przyjęła na cześć biznesmena Eduardo Madero, który w 1882 roku przedstawił tu projekt portu z podobnymi rozwiązaniami technologicznymi, jakie są w Londynie.
Od samego początku, miasto Buenos Aires miało problem z przyjmowania dużych statków handlowych. Płytkie wody rzeki nie pozwalały na bezpośrednie cumowanie przy brzegu, więc statki stawały daleko od niego, a rozładunek towarów był utrudniony. Budowa portu wg projektu Madero rozpoczęła się w 1887 roku i została zakończona w 1897 roku. 
Dziś port w Buenos Aires jest największym w Ameryce Południowej. W 2008 roku obsłużył 2228 statków z 12,7 milionami ton ładunku.


5 komentarze:

Pasażerka 20 grudnia 2010 16:59  

podoba mi się niebo. i soczystość kolorów :)

Petitek79 21 grudnia 2010 07:42  

O tak, trzeba przyznać, że te kartki co mi przesłała Maria z Argentyny są naprawdę dobrej jakości i mają świetne barwy.

Cleo-inspire 21 grudnia 2010 10:15  

Kolejna już pocztówka z Argentyny, która robi na mnie niesamowite wrażenie. A to niebo...ulallla :)

Romanek 26 grudnia 2010 18:03  

Konotuje mi się ze Skwerem Kościuszki w Gdyni :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP