Polska- Wenecja

>> środa, 13 października 2010

Jak wcześniej pisałem, w Wenecji miałem przyjemność być osobiście. Tym bardziej radość sprawiła mi pocztówka którą otrzymałem od PharmacySeal właśnie z tego miejsca. Aby radość była większa, we wcześniejszym poście zamieściłem zdjęcie dokładnie tego samego parowozu który teraz mam także na pocztówce. Tx26 była to seria polskich parowozów przeznaczonych do pracy na liniach wąskotorowych o szerokości 600 mm, budowanych w latach 1926-1928 w Pierwszej Fabryce Lokomotyw SA w Chrzanowie. Obecnie pozostały już tylko trzy zlokalizowane egzemplarze:
- 423- stoi na bocznicy kolejki Maltanka w Poznaniu
- 427- eksponat w skansenie w Chabówce
- 422- stojący właśnie w skansenie w Wenecji


2 komentarze:

Karo 13 października 2010 10:41  

Ciuf ciuf... :)
Wysłałam Pasażerce z Wenecji pocztówkę :)

Cleo-inspire 13 października 2010 22:45  

Och...nawet ja pamiętam Polską Wenecję. Choć byłam jeszcze mała to sama nazwa wprawiała w osłupienie, jako,że było się w Wenecji.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP