Cypr- Limassol

>> środa, 22 września 2010

Otrzymałem pierwszą kartkę z Cypru w ramach prywatnej wymiany z Andri. Andri mieszka w drugim co do wielkości z miast Cypru- Limassol. Jest to mekka dla turystów z Europy; o jego walorach turystycznych zadecydowała długa tradycja kulturowa. 
Kartka natomiast pokazuje przekrój najważniejszych miejsc na Cyprze- jak pisze Andri. Dzisiejszy Cypr jest jednym wielkim przedsięwzięciem turystycznym. Świadczy o tym choćby liczba hoteli, które stoją dosłownie wszędzie, nawet tam, gdzie niegdyś nie było nic prócz krzewów i wydm. W niektórych częściach wyspy zmiany następują tak szybko, że nawet w dobrze znanej okolicy można łatwo zabłądzić. Wyspa jest podzielony na część północną, należącą do Turcji i południową – do Grecji. Obecnie obie zwaśnione społeczności dzieli szczelna granica, która biegnie wzdłuż wyspy. Granica jest zamknięta dla Greków cypryjskich. Tylko turyści, którzy goszczą na południu, mogą skorzystać z przywileju jej przekraczania.


8 komentarze:

Anonimowy 22 września 2010 08:11  

bardzo ładna mapka:)
nie mam nic jeszcze z Cypru...

Beata 22 września 2010 08:59  

Ja też z Cypru nic nie mam. Bardzo ciekawa.:)

Adam 22 września 2010 09:19  

Bardzo szybko dostajesz pocztówki :)
Chyba, że już wcześniej ją otrzymałeś. Pocztówka bardzo ładna :) Ładniejsza od tej co ja mam z Cypru :P

Pasażerka 22 września 2010 13:06  

tytuł notki skojarzył mi się od razu z utworem jakiegoś zespołu, w którym śpiewali :pachy pachną słońcem w mieście Limassol" :D

Magda 22 września 2010 14:35  

U lala, bardzo fajnie:)

rainbows 22 września 2010 15:15  

bardzo ładna kartka :)

ja z Cypru mam chyba 2 kartki,o ile sie nie myle ;P

Anonimowy 22 września 2010 23:55  

Ciekawie się prezentuje. Jak już tak wszyscy się chwalą to też napiszę, że z Cypru nic nie mam jeszcze ;D

Cleo-inspire 23 września 2010 22:58  

Ja też nie mam Kasiu, więc nie jesteś sama :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP