Polska- Pasym

>> piątek, 20 sierpnia 2010

Kartka otrzymana od Madzi z wakacji, z miejscowości Pasym- w woj. warmińsko-mazurskim, położone na Pojezierzu Olsztyńskim. Miasteczko malowniczo położone między trzema jeziorami. Założone przez Krzyżaków w 1386 r., a swoją nazwę otrzymało od założyciela - komtura elbląskiego, Zygfryda von Passenheima.
Na kartce malownicze ujęcie kościoła ewangelicko-augsburskiego. Świątynia ma charakter obronny. Ciekawe wnętrze kościoła związane z historią miasta i jego mieszkańcami należy do najcenniejszych w regionie.


5 komentarze:

Beata 20 sierpnia 2010 12:06  

Mnie się kartka bardzo podoba. Wyprzedziłeś mnie Petitku z wrzuceniem jej, więc ja dziś zaserwuję tajwańską świątynię.:)

Spellbound 20 sierpnia 2010 18:29  

Madzia wysłała mi kartkę do kolekcji ;P jeszcze dziś umieszczę na swoim blogu :)

Anonimowy 20 sierpnia 2010 19:56  

Też miałam dzisiaj kartkę od Madzi wrzucać ;P na szczęście jest inna niż ta, więc może się zbiorę do północy ;)

Anonimowy 1 września 2010 18:55  

Witam, widziałam w profilu, że zbierasz kartki związane z komunikacją miejską, widziałam taką ostatnio krakowską, z tramwajem jadącym do Cichego Kącika. Jeśli chcesz dostać, daj znać na mój nick na gazecie.
A to z powodu, że TEŻ uwielbiam "Zazie dans le metro" :)
Pozdrawiam
Malgorzataka

Anonimowy 8 września 2010 23:28  

a ja jestem z Pasymia:)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP