Polska- Zakopane

>> sobota, 24 lipca 2010

Kartkę otrzymałem z wakacji od Pasażerki. Zakopanego, bo stąd przyszła pocztówka, chyba nikomu w Polsce przedstawiać nie trzeba. Miasto nieformalnie nazywane "zimową stolicą Polski ", jest największym ośrodkiem miejskim w bezpośrednim otoczeniu Tatr. To pięknie położone miasto u stóp Tatr stanowi potężną bazę turystyczną zarówno zimą, jak i latem. Zakopane jest najwyżej położonym miastem w Polsce, a najwyższy punkt do którego sięgają administracyjne granice miasta leży na wysokości 2301 m. (szczyt Świnicy).
Zakopane to było miasto w którym zobaczyłem (wychylając się z pociągu) pierwszy raz w życiu góry. Widok był zapierający dech jak dla jedenastolatka. Z samego Zakopanego niewiele pamiętam. Od tamtej pory więcej nie miałem okazji być w Tatrach. Na kartce piękne ujęcie z Gubałówki na miasto nocą.


5 komentarze:

Cleo-inspire 24 lipca 2010 09:27  

Nie widziałam nigdy z tej perspektywy Zakopanego nocą. Ta pocztówka, aż we mnie tęsknotę wzbudziła za pięknymi polskimi górami, a w szczególności za Zakopanym.

Anonimowy 24 lipca 2010 10:39  

całkiem fajne ujęcie.
no i nietypowa ta kartka, bo jak kartki z Zakopanem, to zazwyczaj co innego na nich jest, niż sama osada (miasto)

Pasażerka 25 lipca 2010 17:33  

samego Zakopanego to ogólnie lepiej nie pamiętać, bo to co się tam od ostatnich kilku lat dzieje w tak zwanym wysokim sezonie przechodzi wszelkie pojęcie.
właściwie tam cały rok jest nie do wytrzymania, ale... Tatry rekompensują każdą niedogodność jeśli wie, które szlaki wybrać, żeby nie mieć tam kolejnych tłumów ;)

no i mam nadzieję, że się podoba. szukałam z kolejką na Gubałówkę, ale niestety, nie udało się.

Magda 25 lipca 2010 23:26  

Nie odwiedzac Tatr to niewybaczalny blad.

Tasha Wroclaw 28 lipca 2010 22:02  

Świetna kartka: na dole światła miasta, a na górze spokój gór.

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP