Francja- Paryż

>> niedziela, 2 maja 2010

Szukałem prywatnej wymiany kartkami z Paryża, a tymczasem otrzymałem oficjalną z tego miasta. Jako wizytówka oczywiście Wieża Eiffla. Obiekt każdy zna, bowiem jest wizytówką nie tylko miasta, ale także całej Francji. Może tylko kilka ciekawostek:
- Jest najwyższą budowlą w Paryżu i piątą co do wysokości we Francji. 
- Obecnie ma 324 metry co daje około 80 pięter typowego budynku. 
- Jej wysokość zmienia się o 18 cm w zależności od temperatury. 
- Pod wpływem wiatru wieża kołysze się na 6-7 cm. 
- Cała konstrukcja składa się z 18 038 części metalowych i około 2,5 mln nitów. 
- Jej całkowita masa, razem z betonowymi filarami wynosi około 10 000 ton.
- Co siedem lat, aby zapobiec korozji, wieża jest malowana, a do tego celu zużywa się 50-60 ton farby.
- Od momentu otwarcia wieżę zwiedziło ponad 200 milionów osób.


5 komentarze:

Anonimowy 2 maja 2010 13:17  

bardzo malownicze ujęcie. :)

Klaudyna Maciąg 2 maja 2010 23:19  

Te ciekawostki mnie zniechęciły ;P Kołysanie? Zmiana rozmiaru? Jeżuniu... :D
Ale sama kartka naprawdę ładna :)

Magda 3 maja 2010 12:42  

Też szukalam niedawno osoby do wymiany z Paryża i o takiej kartce marzyłam:)

Cleo-inspire 5 maja 2010 00:29  

Poważnie? No proszę, nie wiedziałam nic w związku z powyższymi podpunktami. Ciekawostki warte zapamiętania. Sama pocztówka zaś przeboska ;)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP