Finlandia- Helsinki

>> piątek, 9 kwietnia 2010

Już dawno mój szlak nie zaprowadził mnie do Finlandii. Ale w końcu ponownie wracam do stolicy tego kraju za sprawą kartki którą otrzymałem. Bardzo ciekawa, bowiem ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach. Olimpiada letnia w Finlandii została zaplanowana na 1940 rok, ale nie odbyła się ze względu na wybuch II Wojny Światowej. Igrzyska doszły do skutku 12 lat później. 

Budowa stadionu rozpoczęła się w 1934 roku i zakończyła w 1938 roku. Największą pojemność, ponad 70tys. miejsc, posiadał podczas wspomnianych Letnich Igrzysk Olimpijskich 1952. W latach 1990-1994 stadion został całkowicie zmodernizowany i dziś jego pojemność to 40tys., a podczas koncertów nawet do 45tys. Bowiem prócz zawodów sportowych organizowane są również inne masowe imprezy. Stadion Olimpijski jest też domowym obiektem reprezentacji Finlandii w piłce nożnej.

W pobliżu stadionu znajduje się posąg Paavo Nurmi (widoczny na kartce po lewej stronie). Paavo Nurmi to wybitny fiński lekkoatleta, biegacz długodystansowy, 9-krotny mistrz olimpijski. Podczas igrzysk w Paryżu w 1924 roku, startując w 5 konkurencjach biegowych zdobył 5 złotych medali. Swe zwycięstwa na 1500 m i 5000 m odniósł w odstępie zaledwie 26 minut, ustanawiając na obu dystansach nowy rekord świata!


5 komentarze:

Anonimowy 9 kwietnia 2010 07:45  

coś ostatnio właśnie się zastanawiałam, że posucha, na Finlandię. zasypało ich, czy co? ostatnio Heidi z Tampere mi pisała, że u nich zima jeszcze w pełni... :O

Anonimowy 9 kwietnia 2010 13:57  

a ja Paavo Nurmi mam w "powiększeniu" ;P

Spellbound 9 kwietnia 2010 17:04  

Normalnie nie krajobraz ... niespotykane ;P

Klaudyna Maciąg 9 kwietnia 2010 23:21  

O proszę, tożci ciekawy obiekt... Chociaż wolę widok z lotu ptaka - zawsze to lepiej się można przyjrzeć wnętrzu :)

Klaudyna Maciąg 9 kwietnia 2010 23:21  

Ach! I pomnik również genialny :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP