Irlandia

>> piątek, 5 lutego 2010

Tym razem kartka z prywatnej wymiany otrzymana od Cleo. Irlandia to państwo w Europie Zachodniej, zajmuje większość terytorium wyspy o tej samej nazwie. Kraju tego specjalnie przedstawiać nie trzeba, gdyż jest nazywany drugą Polską z racji licznej emigracji Polaków właśnie do tego miejsca. Niegdyś miejsce, które darzyłem ogromną sympatią z racji swojego piękna. Fascynowało mnie wszystko co pochodziło z Zielonej Wyspy począwszy od atrakcji turystycznych a skończywszy na tańcu i muzyce folkowej. Z tą wyspą wiąże się mój krótki epizod członkostwa w Towarzystwie Polsko-Irlandzkim, obecność na najważniejszych wydarzeniach kulturalnych związanych z tym krajem, huczne obchody Dni Św. Patryka, czy po prostu studiowanie literatury aby pogłębić swoją wiedzę o tym zakątku świata.

Kartka otrzymana od Cleo nieco przywiała falę wspomnień, głównie o niezrealizowanym i już wygasłym marzeniu aby tam kiedyś być, zachwycać się i chłonąć wszystko napotkane w Irlandii. Dokładnie w takim miejscu jak na kartce. Zielone łąki, niczym niezmącona przyroda, pojedyncze domostwa, owieczki, piękne morze oraz w oddali widoczne klify. Ot cała Irlandia.



Skoro przywołałem swoje wspomnienia, nie mógłbym pominąć jednej rzeczy. Carrantuohill- moim zdaniem najlepszy polski zespół grający muzykę irlandzką. W Polsce najbardziej znani, najbardziej utytułowani i chyba najbardziej lubiani. Ich koncerty w kameralnych miejscach przyciągają tłumy wielbicieli. Cóż, nie pozostaje mi nic innego jak odkurzyć w domu półkę z ich całą dyskografią.

3 komentarze:

Klaudyna Maciąg 5 lutego 2010 10:54  

Właśnie z taką zielenią i sielskością zawsze kojarzyła mi się Irlandia :) Piękna!

Cleo-inspire 5 lutego 2010 15:25  

Moj pierwszy kontakt z Irlandią, własnie wyglądał podobnie, poniewaz przyjechałam samochodem, prazyło słonce, a wszedzie tylko zielone górki i owce...tak przez kolejne kilkanascie km...Załamałam sie, pomyslałam - zero cywilizacji - umre :D Po kolejnych kilkunastu kilometrach moim oczom ukazali sie ludzie, budynki, sklepy, centra, wzmozony ruch uliczny. Pomyslałam - przezyje :)

justys1358 8 lutego 2010 17:18  

Irlandia mmm, ten krajobraz....

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP