Francja- Montparnasse

>> środa, 3 lutego 2010

Kartka otrzymana w ramach wymiany z Soleilką z Tarnobrzega. Przedstawia słynne paryskie wydarzenie z 26 października 1895 roku. Na dworcu Montparnasse miał miejsce wypadek jaki obrazuje otrzymana kartka. Pociąg prowadzony lokomotywą parową nie zdołał wyhamować na czas, wskutek czego parowóz przebił ścianę dworca i wypadł na ulicę obok dworca. Po tym zdarzeniu dworzec jeszcze kilkakrotnie przebudowywano zwiększając go do rosnących potrzeb. Dziś to jeden z 6 głównych dworców Paryża, korzysta z niego około 50mln pasażerów z ponad 110tys. odjeżdżających pociągów rocznie.


7 komentarze:

Klaudyna Maciąg 3 lutego 2010 10:25  

Jak ją zobaczyłam, miałam już napisać, że widziałam tę kartkę w zbiorach jednej z dziewczyn, a tu proszę, to nawet od niej :)
Świetna jest!

Cleo-inspire 3 lutego 2010 13:59  

Oooo...dostałes ją :) Odlotowa to dobre okreslenie? Troche dziwaczne jak dla mnie, ale jest odlotowa i koniec ;)

Petitek79 3 lutego 2010 14:04  

Cleo- może być odlotowa;-) Chociaż parowóz daleko nie odleciał. I ważne że zdjęcie jeszcze z Paryża- lubię te miasto:)

Anonimowy 3 lutego 2010 18:45  

łał:)

Titania yng Nghymru 3 lutego 2010 19:13  

swietna, i napis wielce adekwatny :P
widziałam kiedyś to zdjęcie w postaci obrazu u kogoś w domu

Unknown 3 lutego 2010 20:50  

doczekałeś się swojej kolejki :P

Pasażerka 4 lutego 2010 11:49  

jak uwielbiam pociągi i zawsze chciałam być maszynista, to w tym pociągu nie chciałabym się znaleźć :D

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP