Niemcy- Hamburg

>> czwartek, 10 grudnia 2009

Kolejny raz Niemcy? Do znudzenia? Oj nie tym razem! Ta kartka to prawdziwa perełka jak dla mnie. Dostałem ją od 10-letniej Lily. A pocztówka to nic innego jak schemat metra w Hamburgu. Bardzo mi się podoba.

Metro hamburskie to system szybkiej kolei miejskiej. Posiada ponad 100 stacji rozmieszczonych na 3 liniach o łącznej długości 101 km. W mieście działa też system kolei miejskiej, S-bahn, różniącej się od metra (U-bahn) tylko nazwą. Tworzą one jeden 6-liniowy system metra, ze wspólnymi stacjami i biletami. Budowę pierwszej lini rozpoczęto w 1907 roku a pierwsze wagoniki ruszyły na trasę w 1912 roku.

10 komentarze:

Anonimowy 10 grudnia 2009 13:07  

o proszę! 10 letnia dziewczynka i zna się na rzeczy:)
super:)

Anonimowy 10 grudnia 2009 13:30  

dziękuję za pocztówkę. właśnie Listonosz wrzucił do skrzynki. bardzo fajna i TRAFIONA, jeśli chodzi o me gusta :P

Klaudyna Maciąg 10 grudnia 2009 13:49  

No ładnie, ma dziewczynka oko :)

Petitek79 10 grudnia 2009 14:33  

Cieszę się Agnieszka, że doszła. Coś teraz poczta przed świętami dłużej idzie.

Karolina 10 grudnia 2009 19:23  

Rzeczywiście perełka :) Chyba bym nie wiedziała, gdzie wysiąść w tym metrze, patrząc na to

Cleo-inspire 11 grudnia 2009 00:21  

Nie tylko najszybszy srodek komunikacji ale i chyba najprostyszy w obsłudze, a mianowicie chodzi mi o to, ze miałam niesamowite obawy czy sie połapie na tym rozkładzie w Paryzu, tymczasem jest tak niesamowicie prosty, ze nic tylko banan od ucha do ucha :)

Mad 11 grudnia 2009 08:40  

Mam nadzieję, że w podzięce nie wysłałeś Lily mapki warszawskiego metra ;) albo słynnej mapy polskich autostrad...

rainbows 11 grudnia 2009 22:46  

dosyć nietypowa xD

Petitku teraz Ciebie troche pomęcze: zdradzisz mi jak zrobiłeś ten boski nagłówek?:D

Petitek79 13 grudnia 2009 13:03  

Cheery. To bardzo proste. Potrzebny program picasa do prezentacji zdjęć. Tam zamieszczam fotografowane przez siebie zdjęcia. A kiedy ich troszkę było po prostu stworzyłem z nich tzw. kolaż- funcja dostępna w tym programie. I tak stworzony kolaż zdjęć pocztówek zamieściłem na blogu. W szablonie miałem możliwość w nagłówku dodania dużego zdjęcia. Ot to wszystko:)

karlotta 14 grudnia 2009 01:09  

czy kiedyś doczekamy się w Polsce takich sieci metra? chyba przyjdzie nam długo poczekać

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP